Přírodní jevy
Denně obracet pozornost k přírodním jevům a počasí v souvislosti s ročním obdobím, i k jejich změnám v průběhu dne. mělo by se stát obyčejem denně po probuzení a před odchodem ven vyhlížet z okna a uvažovat s dětmi jak je venku, co si oblečeme, na co se těšíme, jak bylo včera, prší, mrzne, pálí slunko, fouká vítr…. Odvolávat se na podobné zážitky z předešlých vycházek (silné zážitky si děti pamatují i po týdnech.)
Vzbuzovat zájem a rozdíly ve velikosti
Používáme alesponˇ zpočátku sugestivního tonu a gest. ” Dívej se Alenko, tento pejsek je ale malinkatý- malilinkatý a tento je zase veliký – velikánský ” široké možnosti poskytuje pozorování venku : vysoký strom, dům, stožár,…malinký brouček,kvítko,…
Pojem počtu jedna, dvě, obě
Jde spíše o upozorňování ze strany dospělého, nikoliv o naléhavý požadavek dítěte. Některé věci v párech, k tomu přímo vybízejí. Když chceme na tuto zkutečnost upozornit, volíme předměty, které jsou úplně stejné.,( sva stejné obrázky, dva stejné bonbony, dva stejní pejskové… Dobrou příležitost poskytují párové orgány jako jsou například ruce, nohy, a jejich obutí…papuče, boty,…
Vyřizování vzkazu
Vzkazy, které dáváme dětem vyřídit, mají být pro ně pochopitelné, nesmí vyznít do prázdna, Když dítě úkol splní, musí se mu dát srozumitelně najevo, že mamince velmi pomohlo. Děti, které se takto stydí samostatně, nelze je nutit, ale musíme vyčkávat, až je probudí příklad smělejších