Čtenáři významného internetového portálu pro rodiče Rodina.cz rozhodli o udělení výročních cen za přínos pro rodiče, děti a celou rodinu celkem v 10 kategoriích.
S mimořádným ohlasem se setkal první ročník projektu Ceny Rodiny 2012, jehož hlavním smyslem bylo upozornit na nepřehlédnutelné aktivity, tvorbu, produkty, projekty a činnost, které podporují rodiče, děti a rodiny vůbec.
Uživatelé internetu měli možnost během 2 měsíců rozhodnout o pořadí ve dvou fázích – v nominační navrhli jednotlivé projekty, osobnosti, firmy či místa, o konečném pořadí se pak rozhodovalo ve druhé hlasovací části. Ceny se udělovaly celkem v 10 kategoriích, které pokrývaly širokou oblast rodinné oblasti. Kulturní cenu například získal český animovaný film Kozí příběh se sýrem, za Dobré místo čtenáři určili ZOO Praha těsně před ZOO Zlín Lešná a Aquaparkem Čestlice.
V kategorii Hrací cena zvítězilo Lego. Cenu miminek získal Tým dětské onkologie Motol, Cenu bříšek pak Drogerie DM, Školní cenu si odnášejí Gumovací pera a propisky výrobce PILOT. Cenu seniorů si zasloužily University třetího věku.
Osobností rodina se stal již zesnulý psycholog Zdeněk Matějček. Na druhém místě skončila Tereza Maxová.
Uživatelé ocenili i projekt Klokánek Fondu ohrožených dětí jako Společnost rodiny.
Soutěž měla i svou anticenu nazvanou Bubák rodiny, která měla upozornit na to, co se v uplynulém roce nepovedlo. Prakticky bez konkurence tato cena připadla projektu S-karta Ministerstva práce a sociálních věcí.
Kompletní výsledky jsou uvedeny na www.rodina.cz/cenyrodiny.
O serveru Rodina.cz
Internetový deník Rodina.cz, který získal již 3 x ocenění Křišťálová lupa pro nejlepší projekty českého internetu, přináší již 13 let na adrese www.rodina.cz nezávislé informace pro současné i nastávající rodiče a tipy pro všechny, kteří věnují svůj čas dětem. Během této doby se stal centrem českých rodičů na internetu – místem, kde si mohou vyměnit názory a zkušenosti, poradit se s odborníky, založit si svá rodinná fotoalba nebo třeba psát vlastní rodinné deníky.
Nejoblíbenější službou je Emailový průvodce rodičovstvím, který rodičům bezplatně a pravidelně zasílá informace vztahující se k právě aktuálnímu věku jejich dětí nebo stádiu těhotenství.